Cromatica, Uncategorized

Psihologia culorii

pants color

Alegerea culorilor nu este deloc intamplatoare, ci in functie de starea pe care o avem, de varsta, de ambient. Prin alegerea culorilor ne dorim, subconstient, sa transmitem celorlalti diferite mesaje legate de pesoana noastra. Acestea sunt percepute subliminal de cei din jur, dar alegerea culorilor si, implicit, informatia emisa se pot face constient, in cunostinta de cauza.

 In mediul de afaceri, mesajele transmise de culori sunt induse, sustinute si accentuate de materialele textile si de croielile pieselor vestimentare. In mediul de afaceri, de exemplu, nuantele intense, pastelurile nu sunt considerate suficient de puternice, mesajul lor fiind mai degraba unul cald si prietenos, fara a impune autoritatea. Asta nu inseamna ca trebuie excluse din garderoba. Pastelurile sunt foarte potrivite pentru camasi sau alte tipuri de bluze, iar prin asortarea cu culori inchise evidentiaza si mai mult puterea acestora din urma si accentueaza mesajul de putere, de profesionalism si de seriozitate exprimat de tonurile inchise.

ALBUL, reprezinta traditie, ordine, curatenie, educatie. Albul denota o minte clara, ordonata si antrenata. Contrastul creat de camasile albe cu sacourile negre este definitoriu pentru nivelul de top management, de exemplu. Cand optati pentru piese vestimentare albe, albul trebuie sa fie impecabil, fara pete sau zone colorate neuniform.

NEGRUL este elegant si solemn, puternic si dominant. Sunt recomandate a fi purtate atat stofe uni, cat si cu dungi. Negrul poate fi asortat apoape tuturor culorilor si nuantelor existente, indiferent ca acest lucru se face cu alte piese vestimentare sau doar cu accesorii. Tinutele negre sunt nu numai elegante ci si sofisticate. Este optiunea corecta pentru mediul de afaceri.

ROSUL transmite curaj, aventura si dominanta. O persoana care poarta cravata rosie, nu numai ca se va remarca imediat in orice incapere, dar va atrage si toata atentia interlocutorilor-cu precizarea ca, in exces, rosul poate fi obositor, agasant sau enervant si iritant.

VIOLETUL SI VISINIUL sunt culori regale, elegante, care exprima grandoare si bogatie. Optati pentru accesorii in aceste culori, vor aduce un plus tinutei.

MAROUL se identifica mai ales cu pamantul, iar prin analogie, persoanele care opteaza pentru aceasta culoare sunt considerate a fi stapane pe sine, naturale si puternice, dar, totodata calde si prietenoase. In nuante inchise, maroul este o alternativa buna a negrului. GRIUL este reprezentativ pentru mediul de afaceri, iar persoana care-l poarta este considerata inteligenta si conservatoare, eleganta si sigura pe sine. O comparatie cu un element din natura ar fi piatra. Poate fi usor de asortat cu o multitudine de culori, atat in nuante pale, cat si intense. Evitati asortarea mai multor nuante de gri in aceeasi tinuta, deoarece acest lucru poate transmite nesiguranta si lipsa puterii de concentrare.

ALBASTRUL sugereaza sinceritate, liniste, stapanire de sine, incredere. Este o culoare foarte potrivita mediului de afaceri si, in nuante inchise precum bleumarinul, este recomandat a fi purtat la interviuri, intrucat este asociat cu incredera si loialitatea. Bleumarinul este, alaturi de negru, culoarea reprezentativa a bancherilor si a celor care-si desfasoara activitatea in institutii financiare.

VERDELE este asociat cu sentimentul de liniste, calm, stabilitate. Daca facem o paralela cu natura, cand spunem verde ne gandim la suprafete vegetale intinse care ne transmit sentimentul de liniste, relaxare si siguranta.

ROZUL induce un sentiment de calm, cordialitate, sinceritate si evidentiaza masculinitatea celui care-l poarta. Desi pare paradoxal, barbatii care aleg sa poarte roz sunt siguri pe ei si de masculinitatea lor, fara a se sfii de a arata acest lucru.

PORTOCALIUL este recomandat in doze mici, deoarece este o culoare solara, puternica, exotica, dar totodata revigoranta-precum efectul unui fresh de portocale.

GALBENUL este vesel precum starea pe care ne-o transmit razele soarelui sau, precum gustul de lamaie, iar efectul asemenea. Este bine, insa, ca in mediul de afaceri sa-l introduceti in tinuta cu masura si cu atentie la dozarea intensitatii nuantei alese. Sugestie: cand optati pentru o anumita culoare, dar sunteti nesigur de mesajul emis de aceasta, sa faceti o analogie cu natura si cu multitudinea de sentimente, gusturi si impresii pe care aceasta vi le transmite.

Related Posts